Afgeronde Opleidingen: * De Roo: Leergang Interim- en verandermanagement (juni 2018)
* NSO-CNA: Master of Educationeel Management - MA (januari 2018) * Beteor: Leergang 'de Marathon' (2013) * Beteor: Leergang Leiderschapsstijlen (2009) * ECNO: Leergang Middenmanagement (2006) * NHL: Wiskunde 2e-graads docent (juli 1995) * Hanzehogeschool Groningen: ALO, 1e-graads docent LO (juli 1989)
| Referenties E. Pruiksma, psycholoog. Vanuit SWV verbonden aan het Linde College Wolvega. Praktijkadvies onderzoek Passend Passend Onderwijs, NSO. Ingrid heeft met haar Meesterproef ingespeeld op de actuele situatie van het Linde College en de actuele ontwikkelingen in onderwijsland, waarmee haar onderzoek zeer relevant is voor de eigen instelling. De school staat op een punt van verandering in organisatiestructuur, waarbij ook kritisch gekeken wordt naar de ondersteuning van leerlingen. Dit onderzoek kan een belangrijke bijdrage leveren aan de keuzes die gemaakt moeten worden. Ben Lubberdink, bestuurder SVO-Wolvega/Steenwijk op LinkedIn. Ingrid heeft een duidelijke visie op onderwijs en daarin staan vragen als 'wat heeft de leerling eraan'; 'wat vraagt de leerling nu en in de toekomst' en 'wat hebben medewerkers nodig om de gedeelde visie te realiseren' altijd centraal. Vanuit een stevige inhoudelijke basis is zij in staat snel te analyseren om vervolgens op een procesmatige wijze samen met de medewerkers en andere leidinggevenden, veranderingen/vernieuwingen om te zetten naar een gedeelde en bij de organisatie passende uitkomst. Het snel analyseren van de context is een kracht die zij weet te gebruiken om het beoogde resultaat, en de weg daar naar toe, ook voor anderen inzichtelijk te maken.
Maaike Morsink MEM, Directeur Twents Carmel College, locatie Denekamp op LinkedIn . Ik heb Ingrid leren kennen als een integere fijne studiegenoot. Haar analytische blik, precisie en kracht om zaken duidelijk en helder te krijgen zijn perfecte eigenschappen voor verdere stappen in verschillende sectoren. Haar passie voor de leerling met een extra ondersteuning spreekt in alles door.
Elise van Beek, docent Biologie (in opleiding) en onderwijsassistent Technasium - Linde College Wolvega. Vanuit een achtergrond als dierenarts heb ik de overstap gemaakt naar het onderwijs en volg ik de 1e-graads opleiding tot biologiedocent aan de Universiteit van Utrecht. Als leidinggevende heb ik Ingrid altijd als zeer betrokken ervaren en kon ik altijd met vragen bij haar terecht. Ook is Ingrid goed in staat om zelf aan te voelen wat er nodig is voor nieuwe werknemers om snel ingewerkt te worden. Ingrid bespreekt mijn docentschap constructief en heeft mij een aantal concrete handvatten gegeven om mijn lessen te verbeteren. Bij het volgen van het vak Data in school (studie Biologie) heeft Ingrid mij ook geholpen bij het inzichtelijk krijgen van alle datastromen. Hierdoor is het mij gelukt om de goede vragen te gaan stellen en uiteindelijk een dataonderzoek te gaan uitvoeren waaruit ik voor de school heel bruikbare adviezen heb kunnen formuleren. Cora Coster, schoolleider. Feedback specifiek op eigenaarschap en trots, NSO module Leiderschap. Door het geven van ruimte en vertrouwen in teamverband is zichtbaar dat Ingrid het eigenaarschap van docenten bevordert. Ingrid voelt zich zeer verantwoordelijk voor haar werk. Ingrid is trots op haar team en straalt dit ook uit. Dit werkt positief door op gevoelens van trots in haar team.
| Opdrachten Interim schoolleider bij VO Eemsdelta College, Appingedam met als opdracht om ‘aandacht te hebben’ voor medewerkers en het vormen van onderwijsteams (aansluitend bij de koers). Detachering via Beteor.
Projectleider bij het opzetten van een onderwijsconcept bij Ubbo Emmius Stadskanaal. Onderwijsconcept voor leerlingen die niet of minder makkelijk in het regulier onderwijs tot ontwikkeling komen (Mercurius Project). De primaire focus ligt op thuiszitters en dreigende thuiszitters. Projectleider examencommissie bij VO Eemsdelta College, Appingedam met als opdracht om de leden van de examencommissie bij hun werkzaamheden te begeleiden en hun kennis en bekwaamheden te vergroten. Tevens is onderdeel van de opdracht om het PTA proces vlot te trekken en alle werkzaamheden te verbinden aan de visie/koers van de school. Detachering via Beteor. Stichting Trivium, Stadskanaal/Winschoten met als opdracht het vormgeven van kwaliteitszorg op bestuursniveau van de stichting Trivium (na de fusie), in gezamenlijkheid met de bestuurder.
Linde College, Wolvega leidinggevende met portefeuille Passend Onderwijs: Integraal eindverantwoordelijk voor het ondersteuningsaanbod binnen de school. • Inrichten van de ondersteuningsstructuur. • Afstemmen van de samenwerking – het op- en afschalen van ondersteuning • Aansturen van en sparren met de ondersteuningscoördinatoren. Linde College, Wolvega leidinggevende met portefeuille Kwaliteitszorg: Integraal eindverantwoordelijk voor kwaliteitszorg van de school. • Inrichten van periodieke evaluatie op basis van de inspectiecriteria. • Invoering Cito VAS. • Analyse van data voor schoolverbetering inclusief invoering Cum Laude voor sectievoorzitters. • Bevorderen van een resultaatgerichte, onderzoekende en lerende cultuur binnen de school. • Werven en aansturen kwaliteitszorgmedewerker e.d.
|